Programy Aionela
Solidne, darmowe oprogramowanie dla każdego
www.aionel.net
GłównaMisjaAktualizacjeHistoriaObjaśnieniaPodziękowaniaMapa
Wstęp ProgramyGryWygaszacze CzcionkiWtyczkiSkórkiProgramowanieInne
ArtykułyFilmyD.netPocztówkiKrówki
O mniePublikacjeNagrodyUżytkownicyKontakt
ŁączaKsięgaSonda Kanał RSS
Archiwum aktualizacji
Część III: #21 - #30
#21, 18 sierpnia 2001
No i wreszcie aktualizacja. Postanowiłem, że tyle wakacji to i tak luksus i wracam do "pracy". Przez ostatni czas mój komputer był w niezłej rozsypce, ale jest już na chodzie. Jako że ostatnim razem z trudem udało mi się zrobić aktualizację (tuż przed padnięciem kompa) tym razem to nadrobię. Czas powiedzieć coś o urodzinach strony. No więc tak. Urodziny wypadają dokładnie 7 sierpnia kiedy to w prowizorycznie zbudowanej kawiarence internetowej podsyłałem stronę. Wreszcie mi się to udało, gdyż przez ponad miesiąc walczyłem z lukami w dokumentacji Republiki WWW. Teraz jest wszystko cacy i żadna z osób podsyłających stronę nie może mieć żadnych wątpliwości co do opisu tego procesu. Pierwsza wersja strony była - no cóż - brzydka. Krótko mówiąc na szybko zmajstrowane logo, tabela z linkami i nieco treści, ale najważniejszy był dział Download, który do dziś stanowi serce serwisu (do kawy, hi Robbo :)). jakość strony pozostawiała wiele do życzenia i rzeczywiście przez pierwszy miesiąc stronę odwiedziło jakieś 3 czy 4 osoby. No co, początki są trudne więc zrobiłem druga wersję strony: z ramkami, pseudo wypukłymi guziczkami, masą tabel i innego stuffu. Wyglądało na to że pomysł zaskoczył bo odwiedziny doszły w krótkim czasie do prawie setki. Cóż to było za święto. Nawet się nie obejrzałem a licznik przekroczył 200, 300, 400, 500. Strona po prostu żyła! Więc pomyślałem sobie żeby odwiedzający mieli na co popatrzeć i zmiany graficzne poszły w stronę motywu przypominającego podkolorowany na niebiesko marmur. Taki wygląd strony przetrwał ponad pół roku a ja w tym czasie wydałem grę Fast Ball no i Maxa. W sumie prostą grę która jednak spodobała się tak, że aż nie mogłem w to uwierzyć! Przez pierwszy miesiąc po ukazaniu się Maxa było dość cicho. Jednak nagle potem zacząłem dostawać masę maili dotyczącej samej gry. Wielkie dzięki więc tym którzy je pisali :). W końcu zacząłem bawić się nieco programowaniem z nieznanych mi przyczyn padło na Pascala, potem Delphi. Do tej pory mogę pochwalić się ponad 50 wersjami gier i różnych moich programów, z czego niektóre nigdy nie ujrzą światła dziennego w postaci publikacji ich na stronie. Dobra, będę kończyć bo już pewnie śpicie. Podsumowując ten kilometrowy wywód mogę powiedzieć jedno: jeśli jeszcze nie macie strony to zróbcie ją bo nawet nie możecie się domyślić ile radochy może to dostarczyć. Odwiedzalność? jeśli macie ciekawy pomysł ludzie sami was znajdą i powiedzą o tym innym, ci jeszcze innym itd. Chciałbym jeszcze tylko zaznaczyć że przez cały ten rok nie posiadałem stałego dostępu do Internetu, a co za tym idzie zwiedziłem 4 kafejki internetowe i wydałem masę kasy na aktualizację strony, i nie żałuję, naprawdę... No dobra skoro to jeszcze czytacie to wspomnę tylko, że jest nowa wersja Fastpada w której są m.in. podpowiedzi na pasku stanu, wielokrotne wklejanie, nowa czcionka domyślna a plik EXE jest naprawdę przenośny (187 kB!), oprócz tego gra - mająca zapoczątkować cały zestaw przeróbek klasycznych gier - o nazwie Freeway+. Polecam! Jeśli macie jakieś propozycje uwagi, po prostu piszcie. Dzięki i do następnego zobaczenia (przeczytania :)). 
#22, 25 sierpnia 2001
Witam! Wygląda na to, że znowu wróciłem do cotygodniowych aktualizacji, jednak nie na długo. Widmo końca wakacji zawisło nad światem i nie wiadomo kto przeżyje :). A tak nieco bardziej poważnie to mam kilka newsów. Po pierwsze: dziś uzupełniłem Freeway+ o Air-Sea Battle+ i powstał zestaw zwany Kolekcja Klasycznych Gier (w skrócie KKG). Zamierzam ją powiększać w miarę możliwości, co jednak nie wyklucza newsa nr 2. Mianowicie po skończeniu FB 2 wracam do prac nad Maxem 2. Powiem jedno: będzie rządzić i już, grafika będzie 10 razy lepsza niż w FB 2, będzie masa poziomów, nowa postać Maxa i trudniejsze levele. Tak, jak stwierdziła większość ludzi grających w demko poziomy są dosyć trudne, czyli zapowiada się masa grania. Niestety na to "dzieło sztuki" trzeba będzie nieco poczekać, a konkretnie nawet więcej niż nieco. Gra jest w proszku i jeszcze nawet nie skończona w połowie. Jak cos się ruszy - napiszę. Trudno, jak na razie będę się starał uzupełniać KKG, unowocześniać Fastpada i ulepszać resztę moich produktów. Za tydzień może dostaniecie coś fajnego znowu w Delphi. A na razie koniecznie ściągnijcie KKG gdzie także znajduje się ulepszona wersja Freeway+. Jeśli będziecie mieli jakieś uwagi, lub znajdziecie błędy - piszcie. P.S. Nie dostałem jeszcze żadnej pocztówki - protestuję! Bye!
#23, 1 września 2001
Witam ostatni raz, jeszcze w wakacje. Tym razem nie zdążyłem skończyć zapowiadanej niespodzianki, ale za to jest nowa wersja Fastpada, a w niej menu otwórz ponownie, dźwięk klepania w klawisze i inne bajery. Chciałbym także poinformować, że zrobiłem już około połowę Maxa 2 jednak mimo to termin ukończenia nadal nie znany. Być może za tydzień kolejna pozycja do KKG, a jeśli chcecie pograć w demo Maxa 2 możecie nadal pisać do mnie i prosić o demko. To tyle. Pa! 
#24, 9 września 2001
Co dzisiaj nowego? No cóż, kolejna wersja Fastpada zawierająca konfigurowalną funkcję wyszukiwania i zamiany oraz kilka innych dodatków. Naprawdę za króciutki okres czasu będzie kolejny element KKG w postaci gry Bermuda+. Jeśli chodzi o Maxa 2 jest kolejne demo, które podesłałem zainteresowanym (nadal możecie o nie prosić). Robienie Maxa 2 zostało nieco zwolnione poprzez ustrojstwo zwane szkołą, ale nie martwcie się, cały czas przybywa poziomów. Powiem, że będzie gorąco, z nowych bajerów wymienię m.in. elektryzujące się co jakiś czas platformy i niezłe trampolinki! Krótko mówiąc: masa zabawy :). Zachęcam także do ściągnięcia Fastpada, szczególnie tym którzy jeszcze nigdy nie widzieli nic poza Notatnikiem :). OK, to tyle, cześć!   
#25, 15 września 2001
Witam ponownie. Brakowało dosłownie kawałeczka czasu by dzisiaj doszła trzecia gra do KKG, ale nie zdążyłem, za tydzień wszystko powinno być skończone i wtedy na pewno ujrzycie grę Bermuda+. Co do Maxa 2 to prace idą naprawdę szybko i w stosunku do poprzedniego tygodnia doszedł cały jeden świat! Jak chcecie demo - piszcie, jak zwykle. A tym razem nowa wersja Fastpada, już 1.35, zawierającego opcje drukowania z kilkoma bajerami (jeśli ją przetestujecie koniecznie napiszcie do mnie, ja nie nie miałem na czym jej sprawdzić :)). To tyle. Pa! 
#26, 22 września 2001
Witam. Skoro to czytacie to zapewne uporałem się z przejściowymi kłopotami :). Jeśli próbowaliście coś ściągnąć ostatnio, to zapewne zauważyliście, że wszystkie łącza padły. Wszystko jest już OK i podesłałem od nowa prawie 7 MB ZIPów. Nic więcej na razie nie powiem bo sam nie wiem co dokładnie się stało. Jeśli chcecie jakiś szczegółów - piszcie do administratorów Republiki.pl, bo z tego co wiem nie tylko moja strona ostatnio padła. Dzisiaj utworzyłem nowy dział Niedługo, żeby odgonić się od tych maili, pytających, co gdzie i dlaczego. Poczytajcie tam, a wszystkiego się dowiecie o Maxie 2. Za tydzień będzie demko Maxa 2, najnowsza wersja Fastpada i PCHCC, czyli zestaw moich komponencików do Delphi. Wszystko to miało być już dziś, ale postanowiłem najpierw zająć się doprowadzeniem strony do stanu używalności. Chciałbym też przeprosić wszystkich, którzy próbowali ściągnąć jakikolwiek mój program z serwisu polskie.programy.nom.pl. No, to by było tyle. Jeszcze drobna sprawa: być może za kawałek czasu będę mieć wreszcie stałe łącze, a co to oznaczać może - domyślcie się. Bye!
#27, 29 września 2001
Witam ponownie, jeszcze z kafejki :). Teraz będzie właściwy upgrade. W dziale Niedługo możecie ściągnąć sobie demko Maxa 2 zawierające dwa światy, jednocześnie wszyscy, którzy zadeklarowali się wcześniej, że chcieli by przetestować Maxa dostali demko z 3 światami. Jest też nowa potężna wersja Fastpada z kupą poprawek nowymi opcjami, m.in. kodowaniem XOR oraz masą opcji konfiguracyjnych. Skończyłem wreszcie wersję beta PCH Freeware CC dla Delphi, która tak samo jak Fastpada znajdziecie także w serwisie polskie.programy.nom.pl i na mojej stronie. To tyle. Pa!
#28, 6 października 2001
Witam. Nie spodziewajcie się dziś niczego specjalnego. Mimo to warto ściągnąć nową wersję Fastpada obsługującą drag & drop oraz posiadającego ikonę w Zasobniku systemowym oraz obsługującą operacje na blokach (zapis i wstawianie). Polecam każdemu kto często edytuje pliki tekstowe. Chciałbym też poinformować Was, że Max 2 liczy obecnie pięć skończonych światów, oznacza to dwie rzeczy: po pierwsze jeszcze tylko jeden świat, kilka ukrytych poziomów i innych bajerów i wreszcie pełna wersja! Po drugie za tydzień demo z trzema światami na stronie (a dla tych co wcześniej zadeklarowali się jako testerzy, lub są bardzo zainteresowani grą demko z czterema światami). To tle. Max 2 jest blisko :). Pa!  
#29, 21 października 2001
Witam. Szanowni panowie z BMJotu (mojego przyszłego dostawcy Internetu) wykręcili mi wałka po raz kolejny więc, jak możecie się domyślić aktualizacja znowu - z wiecie skąd. Ale, co się odwlecze to nie uciecze, czy jakoś tak :). Ci którzy nie mogą doczekać się Maxa 2 mogą ściągnąć nowe demko z działu Niedługo. Demko specjalne (czteroświatowe) dostali nieoficjalni testerzy i jeszcze parę osób (więcej niż ostatnio). Obecnie mam prawie skończony szósty, ostatni (nie licząc ukrytych) świat. Jest tak trudny, że sam się go boję :). Max 2 powinien być gotowy za około miesiąc (chociaż ten czas może się nieco skrócić lub wydłużyć, sami wiecie - szkoła i inne takie bajery). Wracając do aktualizacji jest nowa wersja Fastpada, którą naprawdę polecam ściągnąć, w dziale Download > Fastpad poczytajcie sobie co Fastpad już potrafi i jeśli nadal sądzicie że znacie lepszy edytor plików tekstowych typu SDI (obsługujący jednocześnie jeden plik) to mi pokażcie, bo nie uwierzę ;). To by było na tyle. P.S. Zauważyliście drobną zmianę graficzną?
#30, 3 listopada 2001
Witam. Trochę czasu minęło od ostatniej aktualizacji, ale cały czas siedzę nad Maxem 2 i nie za bardzo miałem ochotę i czas robić coś innego, mimo to mam dziś update. Co nowego? SMP w wersji 2.00, zobaczcie w dziale Download, poczytajcie, ściągnijcie i have fun :). Za tydzień w dziale Niedługo screeny z kolejnych światów Maxa który jest blisko określenia: prawie gotowy. P.S. Beta testerzy dostali dziś demko z 6 światami. Dołącz do ich grona i Ty!

Copyright (c) 2000 - 2014 Piotr Chodziński. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zbudowane z poprawnym wykorzystaniem: XHTML 1.0 Strict, CSS 2.1, RSS 2.01, jQuery 1.52.
Polskie znaki kodowane w standardzie ISO-8859-2. Współpracuje z każdą nowoczesną przeglądarką.